آزادی بیان  حد و مرز ندارد! برای آزادی مانا نیستانی و مهرداد قاسم فر به میدان بیاییم

عباس رضایی

چاپ یک کاریکاتو در روزنامه ایران باعث زندانی شدن مانا نیستانی و مهرداد قاسم فر شد این کار تکرار دوباره حمله به آزادی بیان است. طیف های مختلف و احزاب و نیروهای متفاوت هر گونه که به نفعشان باشد آزادی بیان را تفسیر می کنند. جریانات اسلامی  به آزادی بیان معتقدند تا زمانی که به مذهب و حکومتشان کاری نداشته باشد. سلطنت طلبها و نیروهای راست به آزادی بیان معتقدند تا زمانی که در مورد تمامیت ارضی  سخن نگفته باشی! و یک سری چپهای که تا دیروز معتقد به آزادی بیان بودند امروز شرط شان این است تا زمانی که به حزب ضرر نرساند. زیرا بعد از اتفاقات اخیر در آذربایجان و  به خیابان آمدن مردم آنها هم قید و شرط گذاشتن و کشیدن یک کاریکاتور را توهین به یک"ملت"اعلام کردند.

اما وظیفه ما اینجا دفاع بدون قید وشرط از آزادی بیان است. انسانها حق دارند آن طور که دوست دارند صحبت کنند، بنویسند و کاریکاتور بکشند و محدود کردن این حق جرم و توهین به بشریت است.

باید این موج جدید حمله به آزادی بیان را سد کرد و پرچم دفاع بدون قید وشرط از آزادی بیان را بر افراشت. چندی پیش همین نیروها در حمله به آزادی بیان  کاریکاتوریست روزنامه دانمارکی را تهدید کردند. همین نیروها بارها توسط سازمانهای اطلاعاتیشان از 

امریکا تا عراق و ایران به جرم بیان عقاید، هر چند توانستند ادم کشتند.

 اعتراض خود را به دستگیری های اخبر و دفاع بی قید شرط از آزادی بیان اعلام کنید. ما خواستار آزادی فوری مانا نیستانی و مهرداد قاسم فر هستیم.

http://mananistani.blogfa.com/

اینجا را امضا کنید