در نشستی تازه با روزنامه کیهان خانم مهناز رئوفی نویسندگان سایت نگاه

 را به چالش طلبیده و به مناظره دعوت کرده اند.

 

 

http://www.kayhannews.ir/850811/8.htm#other801

 

با درود خدمت خانم رئوفی،

 

خانم رئوفی آیا بهتر نبود از اول همکیشان تازه یافته شما (و نظام اسلامی) به جنایت و قتل و  حبس و اخراج و شکنجه و آزار بهائیان نمی پرداختند و جمعی را بدون دلیل یتیم و بیوه و علیل وبی خانمان نمی کردند؟ چرا پس از اینکه دو نسل از جوانان بهائی را محروم از تحصیل کردید به فکر مناظره افتادید؟

 

حالا گیریم که مناظره انجام شد و شما سربلند از مناظره بیرون آمدید. جواب خون مظلومانی که بی گناه از میان بردید را چه کسی می دهد؟ تکلیف مونا محمود نژاد نوجوان بهائی که همسال شما بود و در عین بی گناهی در شانزده سالگی به دار آویختید چیست؟ پیرمرد هشتاد و پنج ساله ای که در یزد تیرباران کردید چه شد؟ زن و مرد شریف روستایی که با قساوت تمام در گودالی حبس کردید و زنده زنده سوزاندید کی از قسط و عدالت اسلامی شما سهم می برند؟ آیا اینها را هم به چالش و مناظره طلبیدید یا چون اسیر پنجه های قدرتمند شما بودند براحتی نابود کردید. .

 

چرا از اول به جای ظلم و آزار در پیشگاه ضمیر و در دادگاه وجدان مردم ایران مناظره نکردید؟

 صدا و سیما و رسانه ها که همه در قبضه شما بود.

 

صد بار بدی کردی و خیری نبردی

نیکی چه بدی داشت که یکبار نکردی

 

 

http://www.newnegah.org/index.php?option=com_content&task=view&id=97&Itemid=16

 

حیرت انگیز است که شما نقد علمی و تاریخی آثار بهائی ستیز را نمی پسندید. اگر نقد و پژوهش مستند و تاریخی را نمی پسندید و جدی نمی گیرید باید پرسید چرا باید با شما طرف مناظره شد؟

 

مطالعه آثار قلمی و نوشتجات شما نشان می دهد که شما از روح آموزه های بهائی فاصله دارید. بنابراین لازم می دانم این تعلیم بهائی را به شما گوشزد کنم تا به خاطر آرید که بهائیان در قبال جنایتهای بیشماری که از همکیشان (به اسم مسلمان ولی عاری از هرگونه خصلت عرفانی و محبت) شما دیده اند دست خشونت و بی رحمی به شما دراز نکردند و زهر و شمشیر شما را با محبت پاسخ گفته اند. یکی از آموزه های بهائی در مورد رفتار با ظالمین چنین است:

 

<<شما بالعکس معامله نمائید یعنی زخم ستمکاران را مرهم نهید و درد ظالمان را درمان شوید. اگر زهر دهند شهد دهید. اگر شمشیر زنند شکر و شیر بخشید. اگر اهانت کنند اعانت نمائید. اگر لعنت کنند رحمت جوئید. در نهایت مهربانی قیام نمائید و به اخلاق رحمانی معامله کنید.>>

 

این روش بهائیان در برخورد با خشونت ناشی از فعالیتهای شماست. آیا ایران نیازمند خشونت نهادینه درجهان بینی شماست؟

 

می پرسم آیا راهکار درست برای ایران تشدید و ترویج خشونت است یا نفی آن؟

 

پایدار باشید.

 

سردبیر نگاه

ایران خورشیدی تابان دارد