متحد شویم اعتراض کنیم . اتحاد رمز رهایی طبقه کارگر است!

کمپین اعتراضی  برای آزادی محمود صالحی را حمایت کنیم

 آزاد زمانی :

 محمود صالحی فعال کارگری وزندانی سیاسی است، هشت سال پیش برای آزادی محمود صالحی دوهزار امضا را درشهرهای کردستان جمع کردیم ، مطبوعات ونشریات را به تنگ آوردیم، به رییس جمهور و مقامات نامه نوشتیم، استاندارو فرمانداری را تحت فشارقراردادیم، به مسولین اداره زندانها درمورد نقض حقوق بشر و رعایت نکردن حال محمود صالحی هشدار دادیم. خانه کارگر تا وزارت  کاررا بازخواست کردیم، جلسه و مجمع زدیم، سندیکای کارگران خباز به اتفاق دیگر بخشهای کارگری طومار دوهزار نفری وبیانیه برای حمایت از محمودصالحی امضا کردند، یادم هست وقتی که درساختمان سندیکای کارگران خباز امضا جمع می کردیم، کارگران با شوروشوق طومار را حلقه زده بودند و امضا میکردند، دو روز بعدش من عین امضاها را به دفتر روزنامه ها ونشریات بردم، هفته نامه آبیدر و دیگر روزنامه ها تحت فشار ما متن بیانیه ودرخواست امضا کنندگان طومار را منتشر کردند من دردفتر هفته نامه آبیدر با محمد رضا رحیمی استاندار و معاونش ولدبیگی برسر این طومار درگیر شدم آنها من  را تهدید کردند که هزینه اش را باید پس بدم و.... مدتی بعد نیروهای امنیتی من را به اداره اطلاعات بردند وانگشتم را به جرم اینکه بیانیه وطومارنوشته بودم شکستند. ولی آنچه که برای من ودیگر فعالین کارگری مهم بود عشق به آزادی هم سرنوشتمان بو د، عشق به آزادی وبرابری بود،متحد کردن جنبش اعتراضی کارگران بود، درهم شکستن فضای سرکوب واختناق درمحیط کارگری وجامعه بود آن روزها ما پرچم جنبشی را به ا هتزاز درآورده بودیم که میل به آزادی و برابری رادرجامعه تقویت میکرد، اختناق را پس میزد وسنگر دفاع از کارگروحرمت انسانی را مستحکم میکرد، تلاش ما صرفا به آزادی محمود صالحی محدود نشد، بلکه سنت مبارزه ودفاع علنی از فعالین ورهبران کارگری را دردستور کار هر کارگر معترض و انسان آزادیخواهی قراردادیم،آن وقت  آزادی محمود صالحی شیرینی این سنت از مبارزه و تلاش علنی واجتماعی بود، یکی از دستاورد های  این روش از مبارزه این بود که ازآ ن روز تا اکنون  دیگر پلیس ونیروهای امنیتی نتوانسته اند کسی را براحتی سربنیست کنند، فعال اجتماعی وکارگری را درخفا خفه کنند، ازآن روز ها تا بحال جامعه صحنه رویارویی وکشمکش علنی فعالین کارگری واجتماعی با فضای سرکوب واختناق، با بی حقوقی،فقروفلاکت است هراعتراضی تا به امروز درجامعه پرچم آزادی وبرابری را برپیشانیش  کوبیده است، صدای کارگر معترض درب وزارت کار، مجلس واستانداریها را درهم شکسته است و خواب را ازچشم حامیان سرمایه ربوده است.

میدانم جنبش ما دستاوردهایی داشته است و راه پرفراز ونشیبی را پشت سرنهاده است، اما نقاظ ضعف هایی دارد هنوز که هنوز است گریبانگیر فعالین سیاسی واجتماعی ورهبران عملی این جنبش است . هنوز مبارزه طبقاتی کارگران متفرقه است رهبران کارگری منفرد و بتنهایی وارد کارزار می شوند، هنوز قدرت واقعی مبارزه اجتماعی کارگران به میدان نیامده است هنوز محمود صالحی را میلیونها کارگر معترض جامعه ایران حمایت نکرده اند، هنوز تشکل های کارگری قدرتمند درمیان نیست، هنوز آفت تفرقه و فرقه گرایی فعالین  کارگری را به خود مشغول کرده است هنوز فرقه های مذهبی مسلک ورد ودعای کارگر کارگر را درگوش فعالین کارگری میخوانند و کانون های مبارزه اجتماعی را سرگرم نسخه های مبارزه بی ضرر علیه وضع موجود می کنند. درشرایطی که فعالین کارگری و تشکل های موجود مورد هجوم و سرکوب سیاسی دولت اسلامی سرمایه داران هستند فعال کارگری سرکوب سیاسی می شود، پرونده اش را اتهام سیاسی بار می کنند، زندانی سیاسی می شود، کارگر را به مبارزه صرفا دفاعی و اقتصادی آنهم پراکنده وبی اثر دروضعیت فلاکت بار موجود سوق دادن  به نفع جنبش طبقاتی کارگران نیست.

باید کارگران وفعالین کارگری به خود آیند، باید متحد شویم، باید دربرابر تهاجم اشکار دولت سرمایه داران به صفوف مبارزین کارگری فارغ از هرگونه ضعف وپراکندگی وفرقه گرایی به میدان بیاییم .

امروز محمود صالحی را به زندان کشیده اند فردا نوبت ماست، زندانی کردن محمود صالحی زنگ خطری است که دیگر فعالین کارگری واجتماعی را تهدید می کند. به هراندازه که ما بتوانیم برای دفاع از زندگی محمود صالحی متحد شویم به همان اندازه می توانیم فضای اختناق وسرکوب را به عقب برانیم .

گسترش مبارزه اجتماعی کارگران مهم ترین و ضروری ترین نیاز تلاش امروز برای حمایت از محمود صالحی ودیگر انسانهای دربند است .

متحد شویم اعتراض کنیم . اتحاد رمز رهایی طبقه کارگر است!

آزاد زمانی

۲۵ فروردین ۸۶