اگر كمكي از دست تان بر نمي آيد

مزاحم پيشروي جنبش كارگري در ايران نشويد !

 

اخيرا از سوي تعدادي از كميته هاي همبستگي در خارج از كشور سميناري در پالتاك براي افشاي سوليداريتي سنتر وعوامل آن براي نفوذ درجنبش كارگري  ايران برگزار شد.

اين سمينار كه ظاهرا مي بايست به افشاي نفوذ و مقاصد سوليداريتي سنتر در جنبش كارگري ایران بپردازد از سوي برگزار كنندگانش آنچنان با هياهو اعلام و دنبال  شد كه بيشتر از آنكه به افشاي سوليداريتي سنتر و فعاليت آن در عرصه جهاني و در رابطه با جنبش هاي كارگري از  جمله در ایران بيانجامد؛ سلامت و امنيت جنبش كارگري ايران را نشانه گرفت . اطلاعيه سمينار براي هركه آن را خوانده بود اين سوال را پيش مي آورد كه واقعا چه اتفاقي در درون جنبش كارگري ايران رخ داده است و چه كساني دست شان آلوده شده است و در کجا و چه اندازه جنبش کارگری ایران به انحراف برده شده است.

 در اين سمينار كه طبق اطلاعيه آن قرار بود″ تني چند از ايران  با ارائه مداركي به  افشاي عملكرد اين مركز(سولیداریتی سنتر) بپردازند″ واز اسرار مگو خبر دهند، نه از مدرك خبري شد و نه اسرار مگويي در اختيار شركت كنندگان قرار گرفت. تنها پرده برداري، مربوط به فردي درخارج از كشور بود كه ظاهرا سالها پيش طعمه″ سوليداريتي سنتر″ شده بود.  که آن هم با هوشياري " كميته هاي دفاع از جنبش كارگري در آلمان"  و حساسيت افرادي در " اتحاد بين المللي درحمایت از كارگران ايران " سريعا كشف و خنثي شده و فرد مزبور از دام آنان گريخته بود. بايد اعتراف كرد كه كوه موش زاييد!

واقعا ماجرا آنقدر ناپخته است كه آدم را به ياد بازي كودكان با آتش مي اندازد.

 

 نتیجه دو سمینار برگزار شده  تنها مي توانست موارد زير را شامل شود:

 

1 - آلوده كردن فضاي سياسي ، اتهام زني  و دامن زدن به جو بي اعتمادي در درون  جنبش كارگري

2 - انشقاق و تجزيه بيشتر در  جنبش كارگري نسبت به درجه  حساسيت و نحوه برخورد با مركز همبستگي آمريكايي ″ سولیداریتی سنتر″ 

3 -  انحراف اذهان ازچالش هاي واقعي و مسائل مبرم و جاري جنبش كارگري و مشغول كردن فعالين كارگري به خنثي سازي عوارض اين مسئله

4 -  به زير ضرب بردن فعالين كارگري از طریق بر چسب زدنهای حاضر و آماده

 

فعالين و مدافعين جنبش كارگري بارها بدرستی سوليداريتي سنتر و نهاد هايي از این دست را به جنبش كارگري ايران معرفي  کرده اند.  و دراطلاعيه ها و مقالاتشان به نحوه نفوذ اين مركز در جنبش كارگري در سطح جهان پرداخته اند. تا فعالین جنبش کارگری و طبقه کارگر ایران با حساسیت لازم بدانها نگاه کرده، ازافتادن به دام شان اجتناب کنند. بنابراین هياهو پيرامون خطر نفوذ اين مركز آنگاه که هیچ نشانی از رخنه آنان دربیراه بردن جنبش كارگري وجود نداردو هیچ مدرکی دال بر اثبات این نفوذ ارائه نمی گردد تنها مي تواند ارضا كننده تمايلات قيم مآبانه ، فرقه گرايانه و تنگ نظرانه اي باشد كه پيشروي جنبش را به نفع خود نمي بيند. متاسفانه همانگونه که بسیاری از فعالین کارگری در ایران اظهار می دارند، بايد گفت : ″اگر كمكي از دست تان بر نمي آيد،مزاحم پيشروي جنبش كارگري نشويد!"

 

 

 

كميته همبستگی با کارگران ایران ــ هامبورگ

كانون همبستگی با کارگران ایران ــ  كلن

كاوه  عضو گروه همبستگی با جنبش کارگری ــ برلين

وحيد عضو گروه همبستگی با جنبش کارگری ــ برلین

محمد تقي سيد احمدي از هانوفر

25.12.08