اعلامیه کمیته مرکزی سازمان کارگران انقلابی ایران ( راه کارگر )

 

 

صدوراحکام اعدام، بازداشت‌ها، تحدید همه جانبه آزادی‌ها،

تجاوزبه حقوق اهل قلم، زنان، جوانان، دانشجویان و ملیت‌های ساکن ایران

را قویا محکوم می کنیم !

 

  ابرهای  تیره سرکوب و تهاجم هر چه وسیع‌تر  به آزادی‌های سیاسی، اجتماعی و شهروندی بر فراز‌  آسمان ایران  به حرکت درآمده است. نظام ولایت فقیه که ٢٦‌سال  همچون بختکی شوم بر پیکر جامعه ما فروافتاده  عملیات سرکوب را به  تمامی  ارکان زندگی در کشور گسترش داده و جهانی که نظاره‌گر منازعه هسته‌ای میان فقهای ارتجاعی حاکم بر ایران و نومحافظه‌کاران جهانخوار آمریکائی است  در برابر این همه تجاوز به حقوق مردمان ایران لب فرو بسته است! در حالی که  در پشت درهای بسته درباره شکل و نحوه  و میزان مجازات مردم ایران  چانه‌زنی‌ها ادامه دارد گروه‌های وسیعی از شهروندان کشورمان از هم اکنون شروع به پرداختن هزینه سنگین  آن کرده‌اند.

 

تهدیدات قاضی سعید مرتضوی معروف به" قصاب مطبوعات وآزادیخواهان" تنها گوشه ای ازاین تجاوز به حقوق شهروندی است. مرتضوی درهمین رابطه اعلام داشت :« باید کاری کرد که کسی جرات هنجار شکنی نداشته باشد. باید باتدابیرعمل کرد.» وی افزود :« تلاش  می کنیم تا جامعه از نشانه های  تهاجم  فرهنگی غرب  پاک سازی  شود و در این  راستا باید همه ار گان های  ذ یربط  برنامه ریزی وامکانات  خود  را  بسیج کند. »   

 جامعه‌ای که توسط کابینه نظامی- امنیتی حاکمیت باید پاکسازی شود زنان – جوانان- دانشجویان - کارگران – اقلیت های ملی – مذهبی  و جنبش های اجتماعی مستقل ، فعالان سیاسی و فرهنگی  و طبقات محروم جامعه ایران هستند که هم اکنون تحت سرکوب‌های چندسویه قرار گرفته‌اند.

 

در این زمینه جدا از بازداشت اهل مطبوعات، احضار به نهاد های امنیتی و دادگاهها، احکام صادر شده  توسط  دادگاهها، ضرب و شتم روزنامه نگاران، مطبوعات توقیف شده ، ممنوع الخروج شدن ، توقیف اموال، جریمه های نقدی و وثیقه های میلیون تومانی ، اخراج از کار، دستگیری ، زندان و شکنجه ، محرومیت از فعالیتها ، آدم ربایی،  سنگسار، صدوراحکام اعدام موارد مشخص نقض حقوق انسانی شهروندان ایران  است که برجسته ترین آنان شامل :

1-      صدور حکم اعدام برای ولی الله فیض مهدوی که پیشتر او را ناچار به امضاء حکم اعدام  کرده اند. حکم اعدام قرار است در  تاریخ ٢٦اردیبهشت ١٣٨٥ اجرا شود. در همین رابطه کبرا رحمان پور و فاطمه حقیقت جو به گفته وکیل پرونده‌هایشان با مرگ فاصله ای ندارند. همچنین سعید ماسوری – خالد هردانی – فرهنگ پور منصور – شهرام فرهنگ پور وعلیرضا کرمی خیر آبادی ، علیرغم فشارهای بین المللی  همچنان در خطر اعدام قرار دارند.

2-      تجاوز به حقوق دراویش گنابادی در قم و دستگیری بیش از هزار نفر از دراویش به همراه خانواده های آنان.در این رابطه فرشید یداللهی و امید بهروزی دو وکیل درویشان گنابادی به یک سال حبس تعزیری و ٧٤ ضربه شلاق وپرداخت ده میلیون ریال جزای نقدی و محرومیت پنج سال از شغل وکالت شدند و همینطور ٥٢ تن از درویشان نیز به حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شدند.

3-      تهاجم به تجمع زنان در پارک دانشجو و ضرب و شتم آنان و دستگیری فعالان زن که منتهی به پراکندن این تجمع مسالمت آمیز شد . این اقدام تعرضی آشکار به حق آزادی اجتماعات و بویژه حق مسلم زنان در مبارزه علیه تبعیضات جنسی است. عملیات سرکوب رژیم علیه آزادی پوشش تحت عنوان مبارزه با بد حجابی در سطح خیابانها و معابر عمومی شروع شده  و اخبار آن توسط خبرگزاری های دولتی با عکس ها انتشار یافته است . همینطور صدور فتواهای چندین آیت الله در قبال آزادی حضور زنان  در میادین ورزشی و ممنوعیت حضور زنان که پاسخی سریع به نامه احمدی نژاد در قبال فرمان آزادی حضور زنان در میادین ورزشی بوده است.

4-      دستگیری رامین جهانبگلو عضو گروه فلسفه دانشگاه تهران  نویسنده، مترجم و پژوهشگر که در حال حاضر در زندان اوین بسر می‌برد.اتهام نامبرده از طریق پرونده سازی کیهان حسین شریعتمداری  جاسوسی برای صهیونیسم و دولت های خارجیان اعلام شده است . دولت کانادا وجو استورک معاون مدیر خاورمیانه ای دیده بان حقوق بشر نیز به بازداشت نامبرده اعتراض نموده اند .

5-      نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی دردوسال گذشته برای سومین بار مانع برگزاری مجمع عمومی کانون نویسنده گان ایران شده و به این ترتیب  به حقوق مسلم اهل قلم ایران برای داشتن تشکل و برگزاری اجلاس‌های کانون‌ نویسندگان ایران یورش بردند.

6-       حمله به مطبوعات داخل کشور، که برای پرهیز از  سرکوب با خودسانسوری پردامنه‌ای مواجه هستند، تشدید شده است. احضار مدیر مسئول روزنامه عدالت به دادگاه ، فیلترینگ سایت ها و فشار به وبلاگ نویسان و مشخصا افشین زارعی که بیش از ١٣ ماه در بازداشت بوده در ادامه همین فشارها می‌باشد. اعمال سانسور شدید کتاب و جمع آوری کتب چاپ شده از کتابفروشی ها و نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله کتاب ؛ شازده احتجاب اثر: هوشنگ گلشیری و تاریخ اجتماعی ایران اثر: مرتضی راوندی وکتاب های خاطرات از جمله : خاطرات یک زن توده ای ، معرفی مصطفی شعاعیان و ...  این اقدامات سرکوبگرانه علیه آزادی مطبوعات و اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی ایران را  به بزرگترین زندان روز نامه نگاران در خاورمیانه مبدل کرده است.

7-      تهاجم به سنگ قبر احمد شاملو بزرگترین شاعر  عدالتجو و آزادیخواه  معاصر ایران در گورستان امامزاده طاهر و همینطور آرامگاه عبدالحسین سپنتا روزنامه نگار و پدر سینمای ایران  ... همه گواه تاریک‌اندیشی  و فرهنگ‌ستیزی رژیم جمهوری اسلامی است که حتی مقبره‌های نمادهای فرهنگ و هنر ایران را بر نمی‌تابد.

8-      صدور حکم انضباطی برای دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از جمله  مصطفی نویدی و مهدی گرایلو. اولی به تعلیق دو ترم از تحصیل و دومی به ممنوعیت ورود به دانشگاه محکوم شده است. جرم آنها مخالفت با دفن مرده گان جنگی در صحن دانشگاه صنعتی شریف بوده و کمیته انضباطی دانشگاه  احکام انظباطی علیه آنها را صادر کرده است.

9-      الهام افروتن که پیشترخبر خودکشی اش ، نگرانی خانواده واهل مطبوعات ومدافعان حقوق بشر رابر انگیخته وآ نانرا به تلاش واداشته بود. اینبار توسط نیروهای امنیتی و زندانبانان رژیم ، پیشزمینه فراخواندن مجدد الهام افروتن  و محسن درستکار در نوزدهم اردیبهشت ٨٥  به اتهام توهین به مقامات و مقد سات فراهم گشته و دیگر بار قرار است که محاکمه شوند.

10-    دستگیری تعدادی از فعالان سیاسی  در آذربایجان  که به شکل گسترده ای درچند ین روستا صورت گرفته است .

11-   اعلام اعتصاب غذای پیمان عارف فعال دانشجویی دانشگاه تهران که با فشار نهاد های امنیتی از ادامه تحصیل در دانشگاه تهران محروم شده است . پیمان عارف با حمایت سایر دانشجویان و در اعتراض به این حکم ، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است .

12-  تجاوز آشکار به حقوق اقلیت های ملی در اهواز ومحلات فقیز نشین اعراب جنوب ساکن ایران و تهاجم به حقو ق ملی بلوچ ها سبعیت نظام در دستگیری ها و اعدام ها و فشار به این مردم را به نمایش گذاشته است .

13-   تهاجم به اجتماعات مستقل کارگران و زحمتکشان ایران در اول ماه مه در سقز – سنندج – تهران  و همین طور به اجتماع معلمان. تهاجم به کارگران  با دستگیری و بازداشت فعالان کارگری همراه بوده  هر چند در نتیجه  فشار کارگران، بازداشت شده گان در سقز و سنندج و تهران  آزاد شده اند ولی منصور اسانلو، چهره شناخته شده رهبری سندیکای مستقل شرکت واحد تهران و حومه همچنان در زندان اوین بسر می برد. می توان به این فهرست  نقض آشکار حقوق بشر و حق برابری شهروندی  درایران را همچنان افزود...،

 با این همه رژیم جمهوری اسلامی از طریق نمایندگی دائمی خود در سازمان ملل به تاریخ ٤  آوریل٢٠٠٦  ، نامزدی ایران به عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل را رسما درخواست کرد. رژیمی که غیر از زندان – شکنجه – اعدام برای محالفین خود راهی نمی شناسد نه فقط نباید جایگاهی در نهادهای ناظر حقوق بشر داشته باشد بلکه  می بایست در مقابل تمامی جنایات صورت داده  در برابر افکارعمومی بشریت مترقی و آزادیخواه و در دادگاه بین المللی به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه گردد .

سازمان ما همانطوری که در بیانیه « علیه جنگ وبربریت وبرای صلح وآزادی » در تاریخ دوم مه٢٠٠٦  در باره اوضاع حساس کنونی ، در رابطه با شرایط بحران ساز فعلی، که توسط کارگزاران رژیم فراهم آمد، یاد آور شده است : « سیاست های ارتجاعی وتحریک آمیز جمهوری اسلامی خود بهترین عامل تسهیل کننده برای دست یابی به اجماع جهانی توسط دولت آمریکا محسوب می شود و ...  دولت احمدی نژاد که با دادن شعارهائی دروغینی چون آوردن نان به سرسفره مردم به سرکارآمده،اکنون رسما اعلام داشته که چنین سیاستی هرگزهدف او نبوده است.چرا که صرفنظرازجیب های گشاد طبقه حاکمه سیاسی و اقتصادی، اشتهای میلیتاریزه کردن کشورو تکمیل پروژه های هسته ای، دیگرجائی برای اختصاص دادن حتی بخش کوچکی ازآن درآمد ها به سفره هم اکنون نیمه خالی مردم باقی نمی گذارد.» وضعیت موجود در برابر نقض آشکار حقوق بشر درایران و تهاجم به مبارزات  موجود، برای جلوگیری و مهار سرریز شدن جنبش های اعتراضی که ما شاهد تحرکات  اعتصابی کارگران، زنان ، معلمان ، دانشجویان و پیوند آنان با طبقات محروم جامعه ، پیکاراقلیت های ملی وفعالیت مسئولانه روشنفکران ترقیخواه ایران را شاهدیم ، همه و همه سران جمهوری اسلامی ایران را بر آن می دارد، که ضمن بحران آفرینی ، به سرکوبی اعتراضات ادامه داده تابر طول عمر خود بیافزایند. " ذکر موارد نقض حقوق انسانی درایران که موارد چندی از آن در بالا آمده است، نشان می دهد که مردم ما از هم اکنون از طریق اوج یابی اقدامات سرکوب رژیم، تاوان سنگین منازعه هسته ای را می پردازند! 

     سازمان ما صدوراحکام اعدام، بازداشت‌ها، تحدید همه جانبه آزادی‌ها، تجاوزبه حقوق اهل قلم، زنان، جوانان، دانشجویان و ملیت‌های ساکن ایران و سایر موادر نقض آزادی‌های اساسی را قویا محکوم می نماید !

 ما همه فعالان سازمان ها ، احزاب ، انجمن ها و مجامع فرهنگی – اجتماعی و سیاسی مدافع آزادی‌های اساسی و حقوق بشر را فرا می خوانیم  که در سلسله اقداماتی همه جانبه و مشترک در سطح جهان بر علیه نظام جمهوری اسلامی  و تضیق آشکارحقوق انسانی مردمان ایران و شرایط جنگی آفریده شده به اقدام برخاسته  و آفریده گان این شرایط بربر منشانه را  افشاء نماییم!

ما از جنبش صلح جهانی می‌خواهیم که ضمن مخالفت با تدارک تهاجم آمریکا به ایران رژیم جمهوری اسلامی ایران را نیز بخاطر پرونده سیاه نقض حقوق بشر در ایران محکوم ساخته و از موضع مردم ایران علیه فقهای تمامیت گرای حاکم و نومحافظه‌کاران جهانخوار دفاع نمایند.

 

                                                                                پنجشنبه ١١ مه٢٠٠٦