جنبش مادران سرخ

بیانیه هیئت اجرایی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

هنگامی که مادر سهراب اعرابی بر سر خاک فرزندش ضجه زد و سپس قهرمانانه ایستاد و خطاب به قاتلین سهراب گفت  از آنها نخواهد ترسید وهرگز سکوت نخواهد کرد ؛ هراس از دل مادران داغدار دیگر نیز رخت بربست .اینک مادران یکی یکی به صحنه می آیند و از آنچه در این یک ماه گذشته بر آنان رفته است سخن می گویند .از گریستن در تنهایی و وحشت و خوف در از دست دادن فرزندان دیگرشان .

تعداد کشته شدگان در تظاهرات  بر اثر اصابت گلوله های ماموران رژیم بسیار بیش از آن چیزی است که رژیم اعلام کرده است . وقتی ماموران بسیج ولباس شخصی به انبوه جمعیت شلیک می کنند انتظاری غیر از این نمی توان داشت.  اما دولت در هنگام تحویل اجساد از خانواده ها تعهد می گیرد که در مورد تاریخ و چگونگی فوت عزیزشان با کسی سخن نگویند  و از درج آگهی در روزنامه و زدن حجله در محلات خود داری کنند . به این دلیل آمار واقعی تلفات مخفی می ماند و خانواده ها در تنهایی و انزوا عزاداری می کنند . فریاد شجاعانه مادر سهراب اعرابی این معادله رژیم را به هم ریخت .حالا خانواده های کشته شدگان ، درد و رنج خود را علنی می کنند ، به دیدار یکدیگر می روند،در محلات به چهره های شناخته شده تبدیل می شوند ، دیگر همه آنها را می شناسند، تنهایشان نمی گذارند و برای بزرگداشت و یادبود عزیز از دست رفته شان  شمع روشن می کنند . محله ها اینک با خانواده مبارزین در خون تپیده هویت جدیدی پیدا می کنند.

سازمان ما به این مادران دلیر و مردم فداکار و خونگرمی که در این دوران سخت و طاقت فرسا آنان را تنها نمی گذارند درود می فرستد. سازمان ما همه مادران داغدار را دعوت می کند تا با پیوستن به جنبش مادران عزادار، رژیم را بیش از پیش رسوا کنند .در این هفته شاهد بودیم که خانواده های مسعود هاشم زاده 27 ساله از اهالی خشک بیجار گیلان ساکن تهران ، محمد کامرانی 18 ساله، میثم عبادی 17 ساله ،یعقوب البروایه 27 ساله از روستای عرب نشین البروایه اهواز ساکن تهران در کنار خانواده های سهراب اعرابی و ندا آق سلطان  ترس و وحشت ناشی از ترور رژیم را کنار زده برای مردم صحبت کردند .

رژیم جمهوری اسلامی هم اکنون بیش از همیشه در سطح جهانی رسوا شده و در انزوا قرار گرفته شده است .مبارزه قهرمانانه مردمی که با دست خالی به جنگ دستگاه تا به دندان مسلح این حکومت رفتند و در این مسیر به خاک و خون افتادند در این رسوا کردن نقشی بسیار مهم داشته است .این رژیم دیگر قادر نیست با دادن شعار های ضد صهیونیستی و ضد امپریالیستی مردم مترقی جهان را فریب دهد . رژیمی که به مردم کشور خود رحم نمی کند چگونه می تواند حامی و پشتیبان مردم محروم دیگر کشور ها باشد؟شعار های طرفداری از مردم فلسطین و لبنان همه توخالی و در جهت بهره برداری های سیاسی است .در مقابل جنبش مادران عزا-مادران سرخ- اتحاد خلق های ایران از عرب و بلوچ وآذری و فارس و گیلکی و غیره را در مبارزه علیه رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی جشن می گیرد . ما نیز با همه توان خویش پیام این مادران را در سراسر دنیا منعکس خواهیم کرد .

درود بر مادران قهرمان عزادار

سرنگون باد جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی

زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرایی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

31 تیر 1388