برخورد ضدانسانی حکومت عراق با مجاهدین خلق را قویا" محکوم می کنیم!

 

بر اساس گزاشات سازمان های حقوق بشر در گيری ميان پليس و ساکنان اردوگاه مجاهدين خلق در عراق (اشرف) در روز چهارشنبه هم ادامه يافته است. خبرگزاري‌ها از ۷ تا ۸ کشته‌ی سه‌شنبه شب خبر مي‌دهند.  

خبرگزاری آسوشيتدپرس به گفته‌ی يک افسر پليس عراقی و اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران استناد کرده است. اين خبرگزاری گزارش داده که يک افسر پليس عراقی که در صحنه حاضر بوده، خبر کشته شدن ۷ نفر را تاييد کرده است. اين افسر خواسته که نامش فاش نشود، چون مي‌گويد، اجازه‌ی دادن اطلاعات را ندارد.

 

خبرگزاری آلمان با استناد به گفته‌ی فرماندار ولايت دياله که در نزديکی اردوگاه اشرف واقع است، خبر از ۴۲۵ زخمی از ساکنان اين اردوگاه داده است. اين فرماندار همچنين گفته است، ۳۰ مامور پليس در جريان حمله به مجاهدين آسيب ديده‌‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ناآرامی و درگيری ميان پليس عراق و ساکنان اردوگاه اشرف در روز چهارشنبه نيز ادامه داشته است.

 

موضع‌گيری مقامات عراقی

 

وزير دفاع عراق در مصاحبه با فرستنده‌ی تلويزيونی “العربيه” از حمله به اردوگاه مجاهدين دفاع کرد و گفت که طبق موافقت‌نامه‌ای که در ماه نوامبر سال گذشته با آمريکا امضا شده، اين حمله بلامانع بوده است. وی افزود، ساکنان اردوگاه بايد قانون عراق را بپذيرند. طبق موافقت‌نامه‌ی ياد شده‌، نيروهای امنيتی عراقی از سه ماه پيش مسئول کمپی هستند که پيش از آن زير نظارت نيروهای آمريکايی بود. نيروهای آمريکايی ساکنان اردوگاه اشرف را پيش از اين خلع سلاح کرده بودند.

 

شهريار کيا، سخنگوی مجاهدين خلق ايران، ابراز نگرانی کرده که دولت عراق عده‌ای از اعضای مجاهدين را تحويل دولت ايران خواهد داد. اما يک سخنگوی دولت آمريکا گفته است که دولت عراق اطمينان داده که هيچ يک از ساکنان اردوگاه اشرف به اجبار به کشوری منتقل نخواهند شد که خطر پيگرد و سرکوب در انتظارشان باشد.

 

ابراز رضايت دولت ايران

دولت جمهوری اسلامی ايران از برخورد شديد پليس عراق عليه مجاهدين ابراز خوشحالی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر در روز چهارشنبه، علی لاريجاني، رئيس مجلس شورای اسلامي، گفت: ,هرچند که اين اقدام دولت عراق ديرهنگام است اما قابل تقدير است که تصميم گرفتند سرزمين عراق را از لوث وجود تروريست‌ها پاک کنند.,

 

 ما حمله دولت عراق به کمپ اشرف را شدیدا" محکوم می کنیم . همانطور که سازمان ما قبلا" اعلام کرده است به افراد ساکن کمپ باید پناهندگی سیاسی اعطاء شده و شرایط انتقال آنها به کشورهای امن از لحاظ پناهندگی زیر نظر صلیب سرخ جهانی و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مهیا شود. در چنین شرایط امن به لحاظ پناهندگی است که این افراد خود راسا" باید در مورد سرنوشت سیاسی اشان تصمیم گیری کنند. هر نوع تحمیل شرایط اجباری به ساکنان این کمپ و تصمیم گیری در مورد سرنوشت سیاسی آنها توسط هر نیروئی به هر شکل و وسیله ای محکوم و مردود است.

 تحويل اعضای کمپ مجاهدین به رژیم جمهوری اسلامی ایران  معنائی جز شکنجه های وحشیانه و  اعدام برای آنها نخواهد داشت. بهمین خاطر نیز باید در شرایط حاضر اداره این اردوگاه به صلیب سرخ جهانی و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل واگذار شود.

 

ما بار دیگر حمله نیروهای نظامی دولت عراق به اردوگاه اشرف را قویا" محکوم می کنیم .

 

هئیت تحریریه سایت سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

30 ژوئیه 2009