اعلامیه هیات اجرایی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

در باره بازداشت های اخیر:

 

گسترش افشاگری و تقویت همسویی در اعتراض,

 واکنش شایسته به  موج تازه بازداشت هاست

 

کودتاچیان موج تازه ای از دستگیری و پیگرد را آغاز کرده اند. حمله به ستاد پیگیری وضعیت بازداشت شده گان و بازداشت مرتضی الویری و علیرضا بهشتی مشاوران موسوی, دستگیری سردار مقدم مسوول کمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی موسوی, پلمب دفتر مهدی کروبی و ضبط اسناد آن و دستگیری سردبیر سایت اعتماد ملی از جمله دستگیری های دو روز اخیر است. این حملات پس از آن صورت گرفته است که مانورهای جریان کودتا برای پرده پوشی بررسوایی های مربوط به شکنجه و تجاوز جنسی در زندان ها و شکنجه گاه هایی چون کهریزک و دفن مخفیانه جانباختگان گمنام  جنبش اعتراضی مردم در بهشت زهرا  با تشکیل کمیته تحقیق مجلس و ایجاد هیات قضایی برای پیگیری با ناکامی روبرو شد. ادامه افشاگری ها در مورد تجاوز و شکنجه در زندان ها, ناکارایی این نهادها را که با هدف شوم بیرون کشیدن ابتکار عمل از دست معترضان و کشاندن پرونده جنایت رژیم به پشت صحنه و سپس غلبه بر بحران از طریق برگزاری دادگاهی غیرعلنی و فرمایشی سرهم بندی شده بودند روشن ساخت. از این رو هدف مستقیم و بلاواسطه این دستگیری ها حذف شبکه افشاگری جنایات و شکنجه ها در اردوی مخالفان داخلی کودتاست. از این طریق قرار است, نورافکن از اعمال جنایتکارانه کودتاچیان و متجاوزان جنسی برداشته شود  تا زمینه فریب افکار عمومی از طریق وعده های بی پایه فراهم گردد.

این دستگیری ها در عین حال صرفا  نابودی شبکه افشاگری را هدف قرار نداده است, و زمینه ساز تحقق هدف هایی فراتر از آن است. در شرایطی که هر پنج روز یک بار یک اعتصاب کارگری در کشور صورت می گیرد و آمار موجود از اعتراضات دانشجویی در سال تحصیلی گذشته بیش از یک مورد در روز است, مطالباتی چون محاکمه کلیه آمران و عاملان تجاوزات جنسی و شکنجه ها در شکنجه گاه ها در یک دادگاه علنی, آزادی تمامی بازداشت شده گان و کلیه زندانیان سیاسی, روشن کردن وضعیت خانواده های داغدار که فرزندانشان مفقودالاثر شده و از سوی شکنجه گران مخفیانه سر به نیست شده اند, و یا تامین آزادی اجتماعات و تجمعات از این ظرفیت برخوردار است که بسرعت اعتراضات گوناگون را علیه دستگاه ولایی و دولت کودتا همسو و هم جهت کند و با بهره برداری از شکاف بی سابقه در درون رژیم، طومار کودتاچیان را درهم بپیچد. در وحشت از این دورنماست که کودتاچیان خیز برداشته اند تا موج اول تصفیه را که با دستگیری بیش از 500 نفر از فعالان جناح معترض به تقلب و کودتای انتخاباتی همراه بود , در آستانه برگزاری راهپیمایی روز قدس که معترضان گفته اند قصد دارند آن را به فرصتی برای نمایش قدرت خویش و ادامه اعتراض تبدیل کنند و در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها, با حذف هر نوع امکان هدایت و یا حتی حمایت سیاسی رسمی در "بالا" از طریق دستگیری تعدادی دیگر از نزدیکان و اطرافیان موثر موسوی و کروبی کامل کنند.

دستگاه ولایی و دولت کودتایی اما بدانند که با این ترفندها نخواهند توانست از باتلاقی که در آن فرو رفته اند خود را بیرون بکشند.

سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) ضمن محکوم کردن دستگیری های اخیر بر این باور است که گسترش افشاگری علیه جانیان و متجاوزان جنسی, تشدید اعتراضات با بهره برداری از همه فرصت های موجود, تقویت اقدامات حمایتی در رابطه با خانواده های  زندانیان سیاسی و مادران عزادار, جنبش مطالباتی کارگری و اعتصابات زنجیره ای, و تحرک جنبش دانشجویی  در حمایت از جنبش عمومی اعتراضی در همسویی با هم خواهد توانست دیر یا زود رژیم کودتا را به زانو درآورد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی زنده باد سوسیالیسم

هیات اجرایی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر )

18 شهریور 1388 برابر با 9 سپتامبر 2009