پیام هیئت اجرایی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

به دانشجویان و دانش آموزان انقلابی ایران

به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

 

در روزهای آغازین سال تحصیلی جدید آنچه بیش از همه احساس می شود جای خالی دانشجویان و دانش آموزان و معلمانی است که در اعتراض به تقلب انتخاباتی و کودتای خامنه ای-احمدی نژاد و یورش وحشیانه پاسداران و بسیجی ها به توده های معترض یا جان خود را از دست دادند ، یا در کنج زندان ها زیر وحشیانه ترین شکنجه ها قرار دارند ، یا در نگرانی از دستگیر شدن از انظار مخفی شده اند و یا پس از آزادی از دخمه های قرون وسطایی زمامداران حاکم هنوز از عوارض جسمی و روحی ناشی از تحمل شکنجه های غیر قابل وصف رنج می برند . جای همه این مبارزان راه آزادی و عدالت اجتماعی واقعا خالی است .درود بر همه این از خود گذشتگان و ننگ ونفرت بر زمامداران جمهوری اسلامی ، این حافظان و نگهبانان جهل و سرمایه و ثروت های کلان به یغما رفته جامعه ما .

در 50 سال گذشته دانشگاه ها در ایران همواره محیطی پر جوش و خروش علیه دولت های مستبد حاکم و طبقات استثمارگر جامعه بوده است . پس از کودتای انگلیسی – آمریکایی 28 مرداد که با همکاری همه جانبه روحانیت شیعه به رهبری آخوند کاشانی انجام شد دانشگاه های ایران یک آن از مبارزه علیه رژیم دیکتاتوری شاه باز نایستادند . در دوره 25 ساله حکومت شاه، طنین شعار های "اتحاد ، مبارزه ، پیروزی" و مرگ بر شاه خائن به تناوب  صحنه دانشگاه ها  را تحت تاثیر قرار دا د.  دانشگاه ها پس از سقوط رژیم پهلوی و روی کار آمدن ضد انقلاب جمهوری اسلامی نیز محیطی بسیار فعال در دفاع از دستاورد های انقلاب 57 بودند . حاکمان جدید علیرغم در اختیار داشتن کلیه رسانه های گروهی و بمباران تبلیغاتی 24 ساعته علیه سازمان های مترقی، دانشگاه انقلابی را نتوانستند تحمل کنند و با سازمان دادن به اصطلاح انقلاب فرهنگی در سال 1359 دانشگاه های کشور را تعطیل کردند . پس از بازگشایی دانشگاه ها در سال 1360 که مصادف بود با دستگیری و اعدام بسیاری از فعالین سیاسی مترقی ، دست اندرکاران انقلاب فرهنگی با گذاشتن انواع و اقسام فیلتر و بهانه های بیهوده محیط دانشگاه ها را از دانشجویان فعال انقلابی کاملا خالی کردند . سازمان دهندگان مرتجع انقلاب فرهنگی می پنداشتند با اخراج دانشجویان انقلابی و روانه کردن بسیجی ها و پاسدار های بی سواد به دانشگاه ها این مکان ها را به وسیله دست آموز و نرمی تبدیل خواهند کرد.  تجربه اما نشان داد که دست اندرکاران انقلاب فرهنگی اشتباه می کردند .  دانشگاه از آن جایی که مکان اندیشیدن و تفکر است به سرعت خود را علیه رژیم دیکتاتوری جمهوری اسلامی و نهادهای تحمیلی و اختناق آفرین وابسته به دستگاه ولایی که مروج خرافه و مدافع ستم واستثمار  است سازمان می دهد . حتی فرزندان طبقات حاکم در ارتباط با جو انتفادی که در دانشگاه ها وجود دارد به جنبش اعتراضی پیوستند . مثال محسن روح الامینی که فرزند یکی از نور چشمی ها و نزدیکان بارگاه خلیفه بود و در جریان اعتراضات توده ای توسط اوباش بسیجی و پاسدار ربوده شد و در اثر شدت شکنجه های وارده در زندان مخوف کهریزک کشته شد ؛ نمونه ای از این روند است .

رژیم کودتا در بازگشایی دانشگاه ها با یک موقعیت متناقض روبروست . از یک سو در این نگرانی و واهمه به سر می برد که این بازگشایی ، تجمعات و اعتراضات توده ای را شعله ور سازد و از سوی دیگر با تمام نیرو می خواهد وانمود کند که اوضاع عادی است و دانشجویان به درس و فعالیت معمولشان بازگشته اند . پاسخ رژیم برای حل این تناقض گسیل نیروهای مزدور بسیجی و سپاهی و لباس شخصی به محوطه دانشگاه ها به منظور ایجاد رعب و حشت دائمی به هنگام بازگشایی است .

دانشجویان در جریان اعتراضات توده ای پس از کودتای 22 خرداد نقش بسیار ارزنده ای در سازمان دادن این اعتراضات ایفا کردند . دانشجویان رادیکال با یاری جستن از تحلیل صحیح و به موقع از ماهیت کودتا و تهیه شعار های مناسب و پخش اعلامیه و استفاده از امکانات اینترنتی و وبلاگی و تماس با نیروهای مترقی در سطح جهانی ، ارتجاع حاکم را در موقعیت بسیار دشواری قرار دادند . صحنه های شقاوت مزدوران پاسدار و بسیج و مقاومت قهرمانانه مردم معترض از طریق اینگونه اقدامات در معرض دیدگاه جهانیان قرار گرفت .

دست اندرکاران ارتجاع حاکم و درراسشان ولی فقیه بیهوده تلاش می کنند به جنگ علم و معرفت بروند. خامنه ای در سخنرانی به تاریخ 30 آگوست که یاد آور سخنانی از همین دست توسط شیخ فضل الله نوری در جریان انقلاب مشروطه بود به تعطیل کردن رشته های علوم اجتماعی توصیه کرده بود . به زعم خامنه ای ، رشته های علوم اجتماعی در ذهن دانشجویان شک و تردید در مورد حقانیت تعالیم اسلامی و صلاحیت نظام بوجود می آورند . خامنه ای فراموش کرد که بگوید نه تنها علوم اجتماعی بلکه تمامی علوم در ذهن دانشجویان شک و تردید نسبت به مذهب و خرافه بوجود می آورند. خامنه ای اگر می خواهد بر شک وتردید غلبه کند باید یکسره تمام واحد های آموزشی را تعطیل کند . و به جای آن واحد های حوزوی تاسیس کند تا شب وروز احکام طهارت و نجاست  را تدریس کنند.

رژیم کودتا در مخمصه بزرگی قرار گرفته است . پایه های سنتی مدافع این رژیم در جریانات تظاهرات پس از انتخابات ازآن کنده شده اند . بخش اعظم روحانیت شیعه از آن روی گردانده است . در سطح جهانی این رژیم تا به این اندازه بی آبرو نبوده است. طرفداران ضد امپریالیست رژیم در اروپا و آمریکا در جریان مبارزات عظیم توده ای پی بردند که این رژیم تا چه اندازه ارتجاعی و فاشیستی است . مدافعین اصلی رژیم در حال حاضر نیروهای مزدور و حقوق بگیری هستند که به خاطر پول برای رژیم شمشیر می کشند . اسیر کردن و به اعتراف وادارکردن و برپایی دادگاه های نمایشی قبل از آنکه نشان قدرت رژیم باشد نشان ضعف آن است . رژیمی که پایه توده ای قوی داشته باشد احتیاجی به اینگونه دادگاه های نمایشی ندارد . در چنین شرایطی بازگشایی دانشگاهها و آغاز سال تحصیلی جدید که بیش از 18 میلیون دانش آموز و معلم و بیش از سه میلیون دانشجو را به صحنه جامعه می کشاند, به کابوسی برای رژیم کودتا تبدیل شده است. حتی اگر فرصت های اعتراضی ویژه هم لحاظ نشود, مطالبات دانشجویان, معلمان و جوانان که  ترکیب خصوصی سازی و دین سالاری در نظام آموزشی دایره آن را وسعت و گسترش داده است, جنگ مطالباتی گسترده ای را در فضای برانگیختگی عمومی نوید می دهد. در چنین شرایطی دوباره از سر گیری جنبش دانشجویی از پشتیبانی وسیع توده ای برخوردار خواهد شد. مردم دانشجویان را در صحن دانشگاه ها تنها نخواهند گذاشت. و با گسترش اعتراضات دانشجویی به محلات و دیگر محیط های شهری رژیم را بیش از پیش زیر منگنه و فشار خواهند گذاشت .

 

درود بر دانشجویان و دانش آموزان انقلابی و مبارز ایران

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی

زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرایی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

اول مهرماه 1388