اعلامیه هئیت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

صدور احکام زندان برای اعضای سندیکای

شرکت نیشکر هفت تپه را قویا" محکوم می کنیم!

 دستگاه های امنیتی و قضائی رژیم جمهوری اسلامی مدتهاست که سرکوب سندیکای شرکت نیشکر هفت تپه را در دستور کار خود قرار داده و ازتابستان امسال در شعبه دوم دادگاه انقلاب دزفول  محاکمه اعضای سندیکا را  به جریان انداخته اند.

اعضای سندیکای شرکت هفت تپه با اتهاماتی بی پایه همچون تبلیغ علیه نظام ازطریق مصاحبه با رسانه های خارج ازکشور،ارتباط با افراد معاند نظام، تشکیل سندیکای غیر قانونی،تحریک کارگران علیه شوراهای اسلامی وعلیه سران نظام مواجه شده اند. کارگران همراه وکیل مدافع شان محمد اولیای فر، با حضوردرجلسه به صورت مستند بی پایه بودن همه ی این اتهامات را یک به یک اثبات کرده اند. اما از همان اول روشن بود که مقامات قضائی رژیم اسلامی، که آلت دست ارگان های سرکوب دستگاه ولایت هستند، گوششان نه به دلائل و نه به شواهد ارائه شده توسط کارگران و وکیل مدافع آنان بدهکار نیست.

 سرانجام درهفته پایانی مهرماه دادگاه تجدید نظر اهواز احکام صادره برای فعالان شناخته شده ی سندیکای کارگری کشت و صنعت هفت تپه را صادر کرد. برپایه این احکام علی نجاتی رئیس هیأت مدیره سندیکای کارگران نیشکرهفت‌تپه، فریدون نیکوفرد نایب رئیس، جلیل احمدی عضو هیأت مدیره و قربان علی‌پورمنشی سندیکا هریک به ۶ ماه حبس تعلیقی و ۶ ماه حبس تعزیری ازسوی دادگاه تجدیدنظر شهرستان اهوازمحکوم شده‌اند. همچنین محمد حیدری‌مهرعضو دیگر هیأت مدیره سندیکای کارگران هفت‌تپه به ۴ ماه حبس تعزیری و ۸ ماه حبس تعلیقی محکوم شده است.

پس ازصدور این احکام، حراست کارخانه هفت تپه مانع از ورود 5 نفر از اعضای سندیکا، که برای آنها حکم زندان صادر شده بود، به صحن کارخانه شد و اسامی آنها را در فهرست افراد ممنوع الورود به کارخانه قرار داد. این اقدام برنامه ریزی شده نشان می دهد که  هدف اصلی دستگاه سرکوب جداساختن ساختن سندیکا از کارگران کارخانه و انحلال تدریجی آن می باشد.

این احکام درشرایطی برای فعالان سندیکایی هفت تپه صادر شده که مطالبات کارگران این مجتمع عظیم همچنان بی پاسخ مانده است.کارگران توسط سندیکای برگزیده خود خواهان این مطالبات شده اند :

پرداخت حقوق های معوقه ،

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وافزایش دستمزدها،  

 پرداخت اضافه کاری کارگران،

 حذف کارت ورود و خروج به کارخانه( روالی که قبلا" وجود نداشته است)،

جلوگیری از اخراج کارگران موقت که قرار بوده است با تلاش سندیکا رسمی شوند.

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در شمار زحمت کش ترین کارگران ایران هستند. نَی ُبری در گرمای سوزان خوزستان سخت ترین و زیان آورترین شرایط کار را به آنها تحمیل کرده است. و این در حالی است که دستمزد آنها ماهها پرداخت نشده، اضافه کاری های آنها توسط مدیریت ربوده می شود و خانواده های آنها محکوم به گرسنگی می شوند. متقابلا" آیت آلله های شکر و آقا زاده های آنها در همدستی با دستگاه ولایت، با استفاده از ارز ویژه وارداتی وامکانات انحصاری سپاه پاسداران میلیاردها ثروت اندوخته و صنعت قند کشور را به آستانه ورشکستگی رسانده و موقعیت هزاران هزار کارگر زحمتکش این صنعت را به خطر انداخته اند.


هیئت اجرایی سازمان ما  ضمن محکوم کردن احکام صادره برای فعالان شناخته شده سندیکای کارگران نیشکرهفت تپه ، خواستار آزادی بی قید و شرط همه فعالین کارگری از جمله: منصور اسانلو، ابراهیم مددی و مهدی فراحی شاندیز، فرزاد کمانگر، فعالان کارگری دستگیرشده درروزجهانی کارگرسال 1388(اول ماه مه 2009) در پارک لاله و ... لغو بیدرنگ احضارها و احکام صادر شده علیه آنها می باشد. ما همچنین از کلیه نهادها و تشکل های کارگری در ایران و خارج از کشور می خواهیم که کارزار هر چه وسیع تری را برای لغو این احکام ضدانسانی و ضدکارگری آغاز کنند.

سرنگون باد جمهوری اسلامی !

زنده با آزادی، زنده باد سوسیالیسم!

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اول آبان ماه 1388ـ 23 اکتبر2009