اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

در مورد اطلاعیه دادگستری استان تهران

 

علیه صدور احکام  اعدام زندانیان سیاسی اعتراض کنیم

 

دادگستری کل استان تهران با صدور اطلاعیه ای در 26 آبان 88 احکام  اعدام برای پنج تن از زندانیان سیاسی را  مورد تاکید قرار داد و احکام زندان برای 81 نفر دیگر را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است:

"اتهامات برخی از متهمان که رسیدگی به آن ها منتهی به صدور قرار نهایی مجرمیت و کیفرخواست شده  و به دادگاه ارسال شده است عبارتند از:

اقدام بر ضد امنیت کشور

اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرایم بر ضد امنیت کشور

تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

 اخلال در نظم عمومی و آسایش  و آرامش عمومی

تخریب و تحریق امول دولتی، عمومی و مردم

شرکت و یا معاونت در ضرب و شتم مردم و مأموران

محاربه و افساد فی الارض"

 در ادامه ی اطلاعیه آمده است: " دادگاه رسیدگی کننده ... به اتهامات انتسابی رسیدگی ... و به صدور رآی اقدام کرده است که تاکنون 89 نفر از متهمان محاکمه و بر حسب مورد به مجازات اعدام برای 5 نفر که متهم به وابستگی و عضویت در گروهک های ضدانقلاب، تروریستی و معاند بوده اند و حبس برای 81 نفر از 6 ماه تا 5 سال محکوم شده اند".

بر پایه این احکام، حامد روحی نژاد، محمدرضا علی زمانی، آرش رحمانی پور، ناصر عبدالحسینی که به اتهام همکاری با رادیو تندر و وابستگی به انجمن پادشاهی ایران و  رضا خادمی به  اتهام عضویت در سازمان مجاهدین دستگیر شده  بودند در خطر اعدام قرار گرفته اند. احکام صادره علیه دستگیرشدگان حوادث اخیر و یا دستگیرشد گانی که قبل از آن در زندان های وزارت اطلاعات بوده اند، نشان از سیاست رژیم برای زهرچشم گرفتن از جنبش رو به رشد مردمی دارد. صدور احکام اعدام برای کسانی که حتی اگر عضو یک سازمان سیاسی بوده اند، شخصأ نه در اقدامی نظامی شرکت داشته اند و نه قرار است مسئولیت تمامی سیاست های سازمانشان را بر دوش کشند، بیش از آن که یک حکم قضائی باشد، یک اقدام جنایت کارانه سیاسی برای ترساندن مردم است. هدف این سیاست که نمونه ی آن را در مورد فعالین سیاسی ـ مدنی کرد با اعدام جنایت کارانه رفیق احسان فتاحیان و صدور حکم اعدام برای شیرکوه معارفی  و 11 فعال سیاسی ـ مدنی کرد دیده ایم، ضمن تلاش برای ترساندن مردم از ادامه جنبش ضداستبدادی، رساندن این پیام است که کسانی که از چهارچوب های قانون اساسی جمهوری اسلامی خارج شوند، معاند محسوب شده واعدام خواهند شد. آن ها از این طریق می خواهند میان نیروهای معترض مخالف قانون اساسی و معترضین طرفدار قانون اساسی جمهوری اسلامی، شکاف انداخته و مانع گسترش جنبش اعتراضی و فراتر رفتن از چهارچوب های قانون اساسی شوند. آیا وقت  آن فرا  نرسیده است که اصلاح طلبان و معترضین طرفدار قانون اساسی به سکوت خود در مورد احکام اعدام در مورد معترضین مخالف قانون اساسی پایان دهند و به اعدام و صدور احکام اعدام مخالفین و وابستگان به سازمان های سیاسی مخالف نظام اعتراض کنند؟ُ

سازمان مان ضمن محکوم کردن دستگیری فعالین سیاسی و مبارزین  جنبش اعتراضی، ضمن محکوم کردن صدور احکام زندان و اعدام  در مورد همه دستگیرشده گان و زندانیان سیاسی چه معتقدین به قانون اساسی و چه مخالفین قانون اساسی، خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی و لغو احکام اعدام است.

سازمان ما ضمن محکوم کردن احکام اعدام علیه فعالین انجمن پادشاهی ایران، سازمان مجاهدین و فعالین سیاسی ـ مدنی  و وابستگان به سازمان های سیاسی کرد و بلوچ، از همه نیروهای سیاسی و فعالین حقوق مدنی می خواهد علیه صدور این احکام اعتراض کنند و از هر طریق ممکن مانع اجرای این احکام ضد انسانی شوند.

سازمان ما بر این نظر است که باید ضمن همبستگی و همراهی با خانواده های دستگیرشد گان، با سازماندهی تجمعات اعتراضی در مقابل بیدادگاه های رژیم اسلامی و تمامی مراجع قضائی و زندان ها نسبت به صدور این احکام اعتراض کرد و خواهان آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی شد.

سازمان مان از تمامی فعالین سیاسی و اجتماعی خارج از کشور می خواهد که از هر طریق ممکن افکار عمومی جهان را نسبت به موج اعدام هایی که در راه است، آگاه کرده و ضمن سازماندهی حرکت ها وتجمعات گوناگون، از تمامی نهادهای مدافع حقوق بشر بخواهند که فشار جهانی بر حاکمان جنایت کار رژیم جمهوری اسلامی را تشدید کنند.

جان دستگیرشدگان و زندانیان سیاسی در خطر است. برای نجات جان آن ها بی توجه به وابستگی سیاسی و سازمانی شان، باید با تمام توان خود وارد عمل شویم. فردا ممکن است دیر باشد.

سرنگون باد جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

28 آبان ماه 1388ـ 19 نوامبر2009