به وعده های این نظام نباید اعتماد کرد!

دیروز سوء قصد به جان مجید حمیدی، امروز ربودن فریدون نیکوفر، فردا نوبت کسیت؟

امیرجواهری لنگرودی

amirjavaheri@yahoo.com

۱۹اکتبر۲۰۰۷

به گزارش سایت " سلام دمکرات" *آمده است : « ساعاتی پیش یکی از منتخبین کارگران نیشکر هفت تپه توسط عوامل رژیم جمهوری اسلامی در محل منزلش دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شد.» سلام دمکرات افزوده است : «فریدون نیکو فر یکی از فعالین حقوق کارگری و از نمایندگان کارگران هفت تپه که خواهان حقوق قانونی پایمال شده بیش از پنج هزار کارگر بوده اند و تقاضای تشکیل سندیکای مستقل کارگری را دارند حدود ساعت نه شب پنج شنبه دستگیر و به محل نامعلومی منتقل گردید.» از طرفی " کمیته دفاع از محمود صالحی" *در تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۶۸، اعلام داشته است : « امروز پنجشنبه مورخ ۲۶/۷/۱۳۶۸ ساعت ۹ صبح مجید حمیدی فعال کارگری و از اعضا "کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری" و "کمیته دفاع از محمود صالحی" مورد سوء قصد قرار گرفت. ماجرا از این قرار است که سه نفر لباس شخصی  که دو نفر از آنها سوار بر یک موتور سیکلت بوده  و هر سه نفر صورت خودشان را با جوراب نازک پوشانده بودند، مجید حمیدی را در نزدیکی خانه خودش در حال رفتن به سر کار صدا میزنند.  به محض اینکه مجید حمیدی سرش را به طرف آنها برمیگرداند، وی را مورد تیراندازی قرار میدهند. مجید حمیدی هم برای نجات جان خود فرار میکند که در حین دور شدن از واقعه،  هفت گلوله  به او اصابت میکند که بیشتر گلوله‌ها به بازوی راستش برخورد کرده است.» در ادامه خبر آمده است : « گفتنی است که شخصی که مجید حمیدی را صدا زده است، لهجه کردی- لری داشته است . مردم بعد از شنیدن صدای تیر اندازی در محل حاظر میشوند و مجید حمیدی را در ساعت ۳۰:۹ صبح به بیمارستان شهر سنندج انتقال میدهند. از آنجا که یکی از گلوله‌ها به گردن مجید حمیدی اصابت کرده است و بنا به پیشنهاد پزشکان، وی را در ساعت۳۰: ۲ بعد از ظهر به بیمارستان "امیر اعلم"  در شهر تهران انتقال میدهند.

هم اکنون مجید حمیدی در بیمارستان "امیراعلم تهران" بستری است و حال وی کاملا وخیم گزارش شده است. به گفته خود مجید حمیدی « این کوچکترین بهائی است که کارگران و فعالین کارگری در ایران تا رسیدن به خواستها و مطالبات خودشان باید پرداخت کنند.» در خبر " کمیته دفاع ازمحمود صالحی " آمده است : « در همین راستا، دیروز مورخ۲۵/۷/۱۳۶۸یک نفر لباس شخصی به جلوی درب خانه آقای بهزاد سهرابی فعال کارگری، سخنگوی "کمیته دفاع از محمود صالحی" و عضو "کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری" رفته که بر حسب اتفاق بهزاد سهرابی در خانه نبوده است.»

دریافت اخبار فوق نشان می دهد که رژیم و عوامل اطلاعاتی و امنیتی آن همچنان در تعقیب و گریز فعالان کارگری اند . اگر رژیم در برابر پیشروی کارگران نیشکرهفت تپه شوش ، عقب نشینی کرده و ضمن پرداختن بخشی از حقوق معوقه کارگران، تعویض مدیرعامل شرکت و جابجایی برخی مقامات شهر، دست زده است ولی همچنان درتعقیب فعالان کارگری این صنعت هستند.

محمود صالحی  ، منصور اسا نلو و ابراهیم مددی را در بند دارند و کمترین توجهی به این همه اعتراض و دادخواهی های صورت گرفته داخلی و خارجی نکرده و نمی کنند ، بروی " مجید حمیدی " آتش می گشایند و برای ربودن " بهزاد سهرابی "  اقدام می ورزند. هدف رژیم در این تعقیب و گریز ها ، ایجاد رُعب و وحشت در کارگران و به عقب نشینی واداشتن آنان است .  آتش گشودن به " مجید حمیدی " و سراغ " بهزاد سهرابی " دو تن از فعالان شناخته شده " کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری" و " کمیته دفاع از محمود صالحی " در این شرایط رفتن ، تنها با هدف مرعوب ساختن فعالان این کمیته ها که طی دوره اخیر فعال بوده و در تمامی تحرکات کارگری استان کردستان و بخشا ایران، فعال می باشند.سازماندهی شده تا باتهی کردن چهره های شناخته شده این تشکل ها، آنها را از تلاش و پیگیری باز دارند.

جا دارد که در این سوی جهان ، تشکل ها و مدافعین حقوق کارگران بدور از محدود نگریها و شقه شقه کردن امر مبارزه کارگری ، سازماندهی تحرکات بزرگ و زنجیره ای را در سطح کشورهای مختلف و به اشکال گوناگون در دستور کار خود قرار دهند . چرا که ماشین دستگیری ، زندان ، آدم ربایی، ترور و قصابی فعالان کارگری ، زنان ، دانشجویان، معلمان ، فعالان اقلیت های ملی تحت ستم، همچنان در دستور کار این نظام است .

 حمایت و پشتیبانی همه جانبه ما، بردن اخبار تحرکات و مبارزات کارگران ایران ، به درون افکار عمومی جامعه میزبان، سازمانها و تشکل های مترقی و سوسیالیست در سطح جهان و برانگیختن پشتیبانی بین المللی ، راه مداخله و نفوذ نهاد ها و شبکه های وابسته به امپریالیسم  و سرمایه داری و بازار جهانی را سد می کند .

ما می باید به گسترده ترین شکل ممکن، خواستار پایان یافتن ایجاد فشار، و وحشت انگیزی، در درون خانواده ها و خیل وسیع فعالان جنبش های اجتماعی ایران ، آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و شناسایی و محاکمه عاملان این اعمال ضد انسانی باشیم .    

 

http://www.salam-democrat.com/spip.php?article4606*

*www.kdmahmodsalehi.blogfa.com