ضرروت کارزار برای آزادی دستگیرشدگان سیزدهم آبان،
فعالین کارگری، زنان و همه زندانیان عقیدتی و سیاسی

هئیت تحریریه سایت راه کارگر

مقامات حکومتی اعتراف کرده اند که در جریان تظاهرات و گردهمائی های دیروز، سیزدهم آبان، تعدادی از تظاهر کنندگان را بازداشت کرده اند. مردم کشورمان امروز با نگرانی از خود سئوال می کنند که چند نفر در تهران و شهرستانها بازداشت شده اند؟ دهها نفر، صدها نفر، هزاران نفر؟ دستگیر شدگان در چه وضعیتی قرار دارند؟ آیا برای زهر چشم گرفتن از آنها و درس عبرت دادن دادن به دیگران  زندانیان سیزدهم آبان به کهریزیک جدیدی منتقل نشده اند؟ براستی دختران دستگیر شده در تظاهرات سیزدهم آبان اکنون در کدام زندان به بند کشیده شده اند و چرا خانواده هایشان از محل آنها بی اطلاع هستند... جای تردیدی نیست که دستگاه سلاخی رژیم اسلامی با همه توش و توان به کار افتاده و نه فقط تظاهرکنندگان بلکه فعالین کارگری، زنان، اجتماعی و ملی را نیز آماج قرار داده است. دو تن از اعضای سندیکای هفت تپه روانه زندان شده اند، ده نفر از اعضای کمپین یک میلیون امضاء به دادگاه احظار شده اند ....

درنظام دیکتاتوری ولایت فقیه، که کهریزک بزرگی برای همه مردم ایران است، پاسخ روشن  به این سوالات هرگز ممکن نیست. ما حتی نمی دانیم که در زلزله دیروز بندرعباس چند نفر جان خود را از دست داده اند، تعداد زخمیان چند نفر بوده است و ابعاد خسارات وارده به مردم چیست؟ در رژیم ولایت فقیه هر اطلاعاتی در مورد هر حادثه ای در ردیف اسرار محرمانه حکومتی طبقه بندی می شود. این اطلاعات یا برای همیشه دفن می شود و یا پس از عبور از منشور دستگاه سانسور پر پیچ و خم اسلامی با مصالح دستگاه ولایت انطباق داده شده و آن گاه اطلاعات پرورده شده " یا به بیان روشن تر ضداطلاعات" به خورد مردم داده می شود.

 اما در جنبش اخیر مردم ایران علیه دستگاه ولایت خوشبختانه دیوار سیاه و ضخیم سانسور توسط نظام خبررسانی مردمی درهم شکسته و ما  قادریم به مدد صدها و هزاران خبرنگاری که شبکه های خبری شهروندی را تشکیل می دهند تصوری از سیر روی دادها در کشورمان داشته باشیم. هر چه این شبکه خبری گسترده تر شود افکار عمومی مردم ایران و جهان به همان اندازه بیشتر قادر خواهند بود دستگاه ولایت را تحت فشار قرار داده و فعالین و دستگیرشدگان جنبش مردمی  و فعالان اجتماعی، کارگری، زنان و ملی را از چنگال گرگ های زخمی  و خونریز سرکوب دستگاه ولایت خارج سازند.

برای رهائی دستگیرشدگان سیزدم آبان، برای رهائی فعالین جنبش ها و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی باید با همه قوا کارزارهای موثری  را سازمان داد، باید رژیم اسلامی را ناچار به پاسخ گوئی کرد و اجازه نداد که ولایت سرکوبگران حتی یک لحظه مجال و خواب راحت داشته باشند. در انجام این مهم هیچ درنگی جائز نیست!

هئیت تحریریه سایت راه کارگر

چهاردهم آبان

ضمیمه

 

محل نگهداری دختران بازداشتی معلوم نیست

در حالی که به گفته شاهدان، در میان صدها تنی که در تظاهرات روز 13 آبان بازداشت شده اند، تعداد زیادی دختر وجود دارند، مکان نگهداری آنان مشخص نیست.

روز چهارشنبه صدها تن در تظاهرات 13 آبان تهران بازداشت شدند. بیشتر بازداشت شدگان در خیابان های اطراف میدان های هفتم تیر و ولیعصر توسط نیروهای بسیجی دستگیر شدند. به گفته شاهدان دست کم یک اتوبوس پر از دختران بازداشت شده از خیابان بهار تهران به مکان نامعلوم برده شده اند. ده ها دختر دیگر نیز در خیابان ها و کوچه های دیگر بازداشت شدند.

این در حالی است که خانواده های دختران بازداشت شده با وجود پیگیری های مختلف هنوز اطلاعی از محل نگهداری عزیزان خود ندارند.

ابتدا گفته شد که دختران بازداشتی به پایگاه مقداد در خیابان آزادی منتقل شده اند اما پس از پیگیری این مساله تکذیب شد.

همچنین از بازداشتگاه های خیابان وزرا، خیابان شاهپور و پلیس امنیت به عنوان محل نگهداری دختران دستگیر شده یاد می شود اما در هیچ یک از این محل ها پاسخ روشنی به خانواده های دختران بازداشت شده داده نشده و نگرانی خانواده ها همچنان ادامه دارد.

هم ميهن

دو تن از اعضای هئیت مدیره سندیکای شرکت هفت تپه روانه زندان شدند!

دو تن از اعضای هيئت مديره شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه برای اجرای حکم حبس خود بازداشت و روانه زندان شدند.
به گزارش هرانا به نقل از واحد کارگری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، صبح روز جاری مورخ 14 آبان ماه، جليل احمدی و فريدون نيکوفر از اعضای هيئت مديره شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه پس راس ساعت 10 صبح توسط حراست اين شرکت بازداشت و ساعت 14 به نيروی انتظامی تحويل شدند که اين نيرو نيز نامبردگان را جهت اجرای حکم به زندان دزفول منتقل کرد.

اين دو فعال کارگری پيشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب دزفول به دليل فعاليت های صنفی خود به تحمل شش ماه حبس تعزيری و شش ماه حبس تعليقی محکوم شده بودند. حکم صادره در شعبه 13 دادگاه تجديد نظر استان عيناً تائيد و روز جاری توسط اجرای احکام دادگاه دزفول به اجرا گذارده شد.

لازم به ذکر است مهرماه سال جاری شعبه اول دادگاه انقلاب دزفول فعالان کارگری شرکت هفت تپه را به دليل فعاليت های صنفی خود محکوم کرد، در اين حکم علي‌ نجاتي، فريدون‌ نيکوفر، قربان علي‌پور و جليل ‌احمدی به تحمل 6 ماه حبس تعزيری و 6 ماه حبس تعليقی و محمد حيدري‌پور به تحمل چهار ماه حبس تعزيری و هشت ماه حبس تعليقی محکوم شدند. مطلعان عنوان می دارند احکام زندان ساير فعالان کارگری اين شرکت طی روزهای آتی به اجرا گذارده خواهد شد.

احضار ده نفر از اعضای کمپین یک میلیون امضا به دادگاه

از آغاز به کار کمپین در پنجم شهریور ۱۳۸۵ تا کنون ۵۰ نفر از اعضای کمپین یک میلیون امضا بازداشت شده‌اند. سه نفر بدون بازداشت به دادگاه فراخوانده شده‌اند و نزدیک به ۱۵ نفر احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

تغییر برای برابری: آیدا سعادت و الناز انصاری، دو عضو کمپین یک میلیون امضا، به دادگاه انقلاب تهران احضار شدند.

با احضار این دو فعال حقوق زنان، تعداد اعضای احضار شده کمپین یک میلیون امضا در روزهای گذشته به ۱۰ نفر رسید. خدیجه مقدم، مریم مالک، کاوه مظفری، جلوه جواهری و پریسا کاکائی از جمله فعالان کمپین یک میلیون امضا هستند که هفته جاری احضاریه‌های کتبی مبنی بر مراجعه به به دادگاه انقلاب دریافت کرده‌اند. شماری دیگر از اعضای کمپین نیز که به صورت تلفنی احضار و یا تهدید شده‌اند، اعلام کرده‌اند فقط در صورت دریافت احضاریه کتبی به دادگاه مراجعه خواهند کرد.

احضاریه‌های اعضای کمپین ۲۹ مهر ماه ۱۳۸۸ صادر شده و دلیل آن «ارائهٔ پاره‌ای توضیحات» عنوان شده‌است. آیدا سعادت و الناز انصاری از سوی شعبه سوم بازپرسی امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار شده‌اند و باید ظرف سه روز پس از رویت احضاریه به دادگاه مراجعه کنند.

این در حالی است که ماموران امنیتی صبح امروز، طی تماس تلفنی تهدیدآمیز، با آیدا سعادت از وی خواسته‌اند که فردا، چهارشنبه ۱۳ آبان در دادگاه حاضر شود و در غیر این صورت «منتظر عواقب بعدی» باشد.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، روز گذشته با صدور بیانیه‌ای احضار گسترده اعضای کمپین یک میلیون امضا را محکوم کرد و از قوه قضائیه ایران خواست که به آزار و اذیت فعالان حقوق زن در ایران پایان دهد.

ارون رودز، سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در مورد این احضاریه‌ها گفت: «استفاده خودسرانه از سازو کار قانونی برای آزار و اذیت فعالان حقوق زن می‌تواند اینگونه تفسیر شود که این اقدام یک تلاشی است برای به سکوت کشاندن فعالان حقوق زن در بستری از ناآرامی‌های سیاسی در ایران.»

از آغاز به کار کمپین در پنجم شهریور ۱۳۸۵ تا کنون ۵۰ نفر از اعضای کمپین یک میلیون امضا بازداشت شده‌اند. سه نفر بدون بازداشت به دادگاه فراخوانده شده‌اند و نزدیک به ۱۵ نفر احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

پنج سال و شش ماه حبس تعلیقی مجموعه احکامی است که تا کنون برای فعالان کمپین صادر شده‌است. اعضای کمپین در سه سال گذشته در مجموع ۲۷۳ روز در بازداشتگاه‌های وزرا، گیشا، بند ۲۰۹ و بند عمومی زندان اوین به سر برده‌اند. ۴۶۱ میلیون تومان قرار کفالت و قرار وثیقه ۲۳۰ میلیون تومانی بهای آزادی موقت فعالان کمپین تا زمان تشکیل دادگاه و صدور حکم است.